dilluns, 27 de gener del 2014

"Goyas" als curtmetratges

Pel dia de la Pau (DENIP, dia escolar de la no violència i la pau)cada grup d'amics i amigues hem presentat uns curtmetratges dels qual n'hem elegit un. La pel·lícula elegida serà presentada als altres cursos de secundària el dijous, 30 de gener, dia de la Pau.

Aquestes són les pel·lícules nominades pels Goyas.










diumenge, 26 de gener del 2014

Na Caputxeta Rosa

Aquesta dinàmica ens ha durat unes quantes sessions. En Zès ho va considerar més oportú que no fer-ho tot en un dia perquè hagués estat massa condensat.

La primera activitat va consistir en explicar el conte de na Caputxeta Vermella entre quatre persones. Una persona començava el conte, el cap d'una estona ho feia la segona i així successivament fins que el conte va estar acabat... S'ha de dir que el final el teníem un poc embullat, uns deien que el llop es menjava s'àvia, d'altres pensaven que l'anciana s'amagava dins l'armari, uns deien que també se menjava na Caputxeta i llavors els caçadors obrien la panxa del llop, uns altres que na Caputxeta corria i els caçadors arribaven a temps de salvar-la... Bé, el final va ser embullat, però va donar peu a xerrar i a fer interpretacions del conte.

La segona activitat va consistir en llegir dues versions noves del conte (per açò li vam canviar al nom a na Caputxeta, ara era Rosa): una versió la relatava la pròpia Caputxeta i l'altra versió l'explicava el llop. Tant una com altre versió feien canviar la simpatia dels personatges... També va donar peu a diferents opinions per part del curs.

La tercera activitat va ser més de pensar i analitzar-nos a noltros personalment. Hi havia tres pots amb un cartell cadascun que havíem de completar individualment a un paperet
1r pot: El meu problema és...
2n pot. Em penedeix de...
3r pot. M'agradaria superar...

Després posàvem els paparets dins el pot corresponent i de manera anònima. En Zès n'ha fet el recull i els ha ajuntats de tres en tres (un paper de cada pot). També diu que n'ha afegit d'altres cursos i seus propis que ha observat al nostre grup perquè hi havia opinions repetides i havíem d'arribar a 26. En aquest enllaç es poden veure els problemes, penediments i superacions:
https://docs.google.com/a/sfassisf.com/document/d/17eyTaIzJrxPbr_8qT8bVEGueAu4SvmxYwnKr3kKSQD4/edit

La darrere part és la més interessant. Aquests pensaments ens serviran per fer la reflexió matinal de cada dia.

dimarts, 21 de gener del 2014

Sant Antoni

La celebració de Sant Antoni a l'escola no ha estat molt del nostre gust...

Bé, fer la torrada i poder menjar un panet amb sobrassada o botifarró (o les dues coses) ha estat lo millor.
El que ens tocava a l'alumnat de 2n era fet net el pati després del berenar i n'hi ha hagut que no s'han implicat en aquesta tasca. Als més responsables ens ha sabut un poc de greu...


Anar al camp de futbol a fer jocs tradicionals no ens ha agradat en general. Reconeixem que estava ben organitzat: l'alumnat de 3r i 4t feia d'acompanyant dels diferents grups de joc i ens guiaven en un circuit per poder jugar a bitlles, baralla de galls, la corda, carrosses, carreres de sacs, elàstic, cullera amb un anou, pica paret i la bandereta.

En particular no ens ha agradat fer aquests jocs perquè són molt infantils i, a més, hem hagut de compartir el joc amb l'alumnat de primària i d'infantil. Creim que hi ha massa diferència d'edat per fer grups tots junts...

Al nostre curs ens hagués agradat més fer l'activitat com a Sant Francesc on secundària i primària fan coses diferents. Hem proposat que l'any que ve hi hagi, al manco, l'alternativa de jugar a truc.

En Zès ho veu d'una altra manera i ens explicava que el professorat havia organitzat la jornada aposta per compartir les habilitats grossos i petits; perquè vulguem o no, noltros érem el curs de més edat que jugava i érem un referent pels fillets i filletes més petits. Així i tot, el tutor deia que entenia els nostres arguments, però que a vegades hem d'aprendre a cedir per una bona convivència i un bon funcionament.


Quadre resum

dijous, 9 de gener del 2014

Delegats nous i canvi de lloc

Amb el nou trimestre també feim nous delegats. La votació realitzada es va haver de fer a doble volta per aconseguir una majoria suficient. Finalment els delegats del primer trimestre van fer el "traspàs de poders" als elegits aquest dijous.

Els nous delegats són
Josemi Molero
Anna Febrer
Traspàs de poders
Traspàs de poders


Els dos nous delegats del curs

Així mateix ens vam canviar de lloc. El nostre tutor creu que de cada vegada li resulta més difícil fer els canvis, perquè sigui com sigui cada vegada hi ha gent que queda insatisfeta pel lloc atorgat.  En Zès manifestava el seu malestar pels raons que van sorgir el darrer dia. Diu que li agradaria que tothom estàs còmode allà on seu, però ho veu una tasca bastant difícil d'aconseguir. A més diu que convé seure devora diferents companys i companyes perquè ens pot enriquir més. 
Ara ens ha fet una previsió a llarg termini d'on seurem fins a Pasqua. Es pot veure en aquest enllaç


Aquesta és la distribució actual:

dimecres, 8 de gener del 2014

N'Àngel, un company nou a classe.

Després de les vacances de Nadal hem tornat a l'activitat escolar per reemprendre les tasques començades el desembre. El retorn a l'aula ha tingut un esdeveniment inesperat: tenim un company nou.

La seva incorporació va ser dimecres, dia 8, i a les vuit del matí va entrar amb noltros i el tutor. Ell mateix es va presentar.

N'Àngel prové d'un institut de Mallorca, en concret d'Inca, i per causes familiars s'ha vist obligat a incorporar-se al nostre centre. Ja coneixia el nostre poble i alguns companys de la classe. Tothom està disposat a ajudar-lo per a una bona integració.

Esperem que les coses te vagin bé, Àngel. 
Molta sort. 
Esteim a la teva disposició!

N'Àngel és el company nou