divendres, 20 de desembre del 2013

Nadal




Quan el món viu amb respecte
i el designi és tolerant...
Quan la veu torna ser un cant
que s’entona amb so d’afecte...
Quan l’acord és el prospecte
i educar un fet principal...
Quan volem curar el mal
del consum que ens enverina...
És quan neix la llum divina.
És llavors que ve Nadal.



dijous, 5 de desembre del 2013

Experiència

Un dels aspectes que han causat més preocupació en les opinions que vam transmetre al professorat és que hi ha alumnes a la nostra classe que a vegades se senten assetjats. El tutor diu que amb la tutoria individual també ha comprovat que hi ha gent que no se sent prou bé en algunes situacions. El malestar d'aquestes persones l'han fet notar tant les que ho pateixen com les que ho veuen. Les situacions més conflictives passen al pati i en absència del professorat.

No volem crear alarmisme perquè el conflicte no ha arribat fins els extrems, però sí que hem vist que alguns companys i companyes tenen moments de patiment. Com que hem detectat aquesta situació, la tutoria ha tractat del tema. La veritat és que tothom s'ho ha pres seriosament.

En Josemi ha estat valent i ha volgut compartir una experiència viscuda per ell mateix fa uns anys. Va passar una situació difícil a la que va fer front i se'n va sortir.
En Josemi ens conta la seva experiència

Hem de dir que tot el curs ha estat a l'alçada i ens hem interessat per la història d'en Josemi. Hem escoltat, hem demanat i hem donat les nostres opinions.


Hem estat participatius



Hem estat atents
Hem estat sensibles

Ara ens falta actuar a noltros per aconseguir una bona convivència i superar les situacions on alguns companys o companyes s'ho passen malament.

Ens hem compromès a actuar correctament, a ser respectuosos i respectuoses amb tothom i a denunciar els casos que puguem viure o observar perquè la situació no es torni a produir

Esperam que tot acabi bé.

.

Reunió amb el professorat

La nostra delegada


Dimarts passat, na Cristina, com a delegada va assistir a la reunió del professorat de secundària per transmetre les nostres opinions (per recordar-ho podem anar a l'enllaç: http://2tutoria1314.blogspot.com.es/2013/11/reflexions-i-aportacions-per-fer.html)






El professorat, per la seva banda, també ens va comunicar la seva visió. El nostre tutor va ser l'encarregat fer-nos-ho arribar:


"Som un grup que sabem fer feina, dinàmic, participatiu (a nivell d’aula), responsable i col·laborador. El rendiment d’algunes persones en concret és més alt que el curs passat.
Curs amb possibilitats...
Però també en massa ocasions ens esvalotam i en general escoltam poc, ens costa poc despistar-nos (per açò al professorat ens pot fer l’efecte que feis poc cas de les nostres indicacions).


En general som complidors amb les feines, però qualcun pareix que no vol assumir la responsabilitat amb els deures i estudis.


Sabem col·laborar
Veim diferents nivells de capacitats (com és normal en qualsevol grup de persones, uns servim més per unes coses i d'altres per unes de diferents). Amb aquestes capacitats i potencials i amb els ajustaments, reforços i atenció individualitzada creim que tothom pot assolir els objectius marcats de cada assignatura. Emperò, a molts professors ens fa la impressió que la majoria ens conformam amb els mínims, i no ens esforçam més enllà del que és estrictament necessari. En aquest sentit es pot millorar el rendiment.

Capacitats diferents, riquesa diversa
Responsabilitat











La dinàmica general dins l’aula pot influir en els rendiments individuals: a vegades hi ha bastant de dispersió i se'ns fa difícil com a professors aconseguir l’atenció i concentració continuada.


Si bé és cert que la relació entre companys i companyes ha millorat, pareix que hi ha qualque actitud puntual, sobretot al pati, que hauríem d’evitar. A través de tutories individuals i les opinions i reflexions escrites hem vist que hi ha qualque alumne que passa pena i se sent un poc desplaçat. Aquestes circumstàncies se solen donar amb absència del professorat i aquí demanaríem la col·laboració de tothom (dels qui pateixen i dels qui ho veuen) per donar solució positiva a aquest conflicte.
Dinàmics


Equips cooperatius



Ens agraden les activitats lúdiques i activitats en equips cooperatius perquè veim que ens ajudam i participam bé, però encara hem d’avançar en autonomia i en esforç individual i col·lectiu. Potser hem de millorar en la confiança en noltros mateixos.

Resum: Som un curs amb possibilitats, amb diversitat que ens ajuda a enriquir-nos i ens faltaria l’atenció i concentració dins l’aula i un poc d’organització i dedicació a casa. Sense deixar de cuidar les relacions entre companys i companyes"