dijous, 28 de novembre del 2013

Donam i prenen exemple

Avui tres companyes nostres (que van ser elegides per tothom) ens han exposat la planificació que fan servir a casa per obtenir uns bons resultats. Després de la seva exposició la resta d'alumnes hem tingut temps per fer preguntes.

Idees per posar en pràctica:

Ens han fet una bona explicació
- Alternar les hores de feina i estudi amb altres activitats: esport, música, ordinador, amistats...


- No frissar d'acabar


L'atenció a vegades costa...



- A l'hora d'estudiar fer-ho per trossos


- No deixar-ho tot pel darrer dia

Però hem après qualque cosa

   - Assumir la responsabilitat


   - A qualque assignatura ( com les 
     matemàtiques i anglès) es tracta més de 
     practicar que estudiar el darrer dia
 
Gràcies per les vostres aportacions


- Com ho feim per superar la vessa? 
És més qüestió de voler que de poder. 
Perquè tothom ho pot fer!



 

Reflexions i aportacions per fer arribar al professorat



dijous, 21 de novembre del 2013

Taller de resolució de conflictes (II)

N'Imma ha tornat venir a la classe, després de dues setmanes...

Hem mirat moticones per veure els diferents estats emocionals que podem tenir a l'hora de resoldre conflictes.







I llavors hem dibuixat el propi moticone de l'emoció més sentida durant la setmana. 
 Majoritàriament, hem dibuixat cares somrients.








Per a què serveix aixecar la mà?




En Josemi proposa analitzar un conflicte: la discriminació.

Qui està implicat en el conflicte?




Tothom opina: respectar, implicació dels pares, etiquetes...



dijous, 14 de novembre del 2013

Arran de les entrevistes...

El tutor ha fet entrevistes amb totes les famílies i ens contava que cada persona, cada família té una manera de fer que és única. Per açò hem repassat les actituds i hàbits que fan que una persona estudiant pugui treure bones notes i se senti satisfeta d'ella mateixa.

Aquests són les actituds més valorades:



Després entre tot el curs hem elegit les persones que trobam que s'organitzen millor a casa per complir amb l'estudi i els deures. Elles ens expliquen què fan...

dimarts, 12 de novembre del 2013

divendres, 8 de novembre del 2013

Taller de resolució de conflictes (I)

Hem començat el taller de resolució de conflictes del programa Salut Jove del CIMe. Fa un parell de setmanes en Zès ens va comunicar que el faríem i tot el curs va plantejar una sèrie de preguntes que n'Imma ens ha resolt.

Què se pretén ensenyar en un taller de resolució de conflictes?
Què se considera què és un conflicte?



Per què es creen els conflictes?
Hi ha una classificació segons el tipus de conflicte?
Hi ha conflictes més greus que altres? Més grossos i més petits?
Quins són els conflictes més abundants dins una escola? I al carrer?

Hi ha conflictes camuflats, que són mals de veure?
Es poden resoldre tots els conflictes?
Es bo que hi hagi conflictes?
Com ho fem per resoldre conflictes? Hi ha una manera o n’hi ha diverses?
Què es fa en cas de bulling?
A Menorca es coneixen molts de casos de bulling?

Què és l’assertivitat?
Tenen particularitats especials les persones que creen conflictes?
Per què sembla que la gent cerca conflictes?

Les explicacions de n'Imma van ser entretingudes i la classe va seguir atentament i amb participació aquesta primera sessió.




N'Imma ens va explicar que hi havia quatre estils de comunicació:

AGRESSIU
PASSIU
PASSIU-AGRESSIU
ASSERTIU 

Vam voler practicar l'assertivitat que és l'estil de comunicació més vàlid. 
Ens falta pràctica.